فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن

گروه مهندسی طراحان طبیعت گستر روبینیا گاردن با نام سایت اختصاصی www.robiniagarden.com که از سال 90 تاکنون در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز و روف گاردن، هم جهت با رشد و پیشرفت تکنولوژی و معماری روز دنیا مشغول به فعالیت هستیم.

فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن

گروه مهندسی طراحان طبیعت گستر روبینیا گاردن با نام سایت اختصاصی www.robiniagarden.com که از سال 90 تاکنون در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز و روف گاردن، هم جهت با رشد و پیشرفت تکنولوژی و معماری روز دنیا مشغول به فعالیت هستیم.

مراقبت از کاکتوس اچینو


گل ها

امروز به دلیل زیبایی و آرام‌بخش بودن و خواص گل ها از آن‌ها استفاده‌های بسیاری می‌شود که عمده این استفاده‌ها در تزیینات دکوراسیون خانه می‌پاشد. کاکتوس اچینو یکی از گل‌های کاکتوس بی‌نظیری است که دارای ظاهری زیبا و فوق‌العاده می‌باشد. همین امر موجب محبوبیت بسیار این گل مخصوصاً در میان آپارتمان‌نشینی شده‌است. 
این نوع کاکتوس از بزرگ‌ترین گل های کاکتوسی هستند که متعلق به جنوب آمریکا می باشد
گل‌ها با افزایش سن بسیار بزرگ و کروی شکل می شوند و متشکل از خارهایی به رنگ سفید و زرد می باشند. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های این گل کاکتوس که موجب محبوبیت گل شده است این است که در برابر اشعه و نور خورشید بسیار مقاوم هستند.


شرایط نگهداری کاکتوس اچینو

همانگونه که می‌دانید تمامی گل‌ها برای ادامه حیات و نور خورشید و آب نیاز دارند اما باید به این نکته توجه کنید که نیاز به آب و نور گل‌ها با یکدیگر متفاوت است و ما نباید برای تمامی آنها یک شرایط را در نظر می‌گیریم. همانگونه که می‌دانید گل‌های کاکتوس نسبت به سایر گل‌ها به نور بیشتر و آب کمتری نیازمند هستند و می توانند برای مدتی طولانی بدون نیاز به آب زنده بمانند. برخلاف سایر گل‌ها گل های کاکتوس در برابر بی‌آبی پژمرده نمی‌شوند بلکه در برابر آب زیاد زیبایی خود را از دست می‌دهند.
ازآنجایی‌که گل کاکتوس اچینو برای ادامه حیات منوی بسیاری نیاز دارد بنابراین نباید آن را در داخل خانه نگهداری کرد بلکه پای که در معرض نور خورشید باشد بنابراین شما می‌توانید این گل‌ها را در فصل های گرم در هوای آزاد و در مقابل نور خورشید قرار دهید.

برای آبیاری مناسب این گل ها باید به بافت خاک و همچنین اندازه گلدان توجه کنیم. به این نکته توجه کنید که گلدان‌های بزرگ‌تر به آب بیشتری نیازمند هستند.
یکی دیگر از نکاتی که در هنگام نگهداری از کاکتوس اچینو باید در نظر بگیرید این است که از خاکی استفاده کنید که دارای زهکشی مناسب بوده و پس از هر آبیاری آب را به مدت طولانی در خود نگه ندارد زیرا همانگونه که قبلاً نیز اشاره شد گل های کاکتوس نسبت به سایر گل‌ها به آب کمتری نیازمند هستند.

دمای مناسب یکی دیگر از شرایطی است که در هنگام استفاده از هر نوع گل باید به آن توجه کافی کنیم. بع این نکته توجه کنید که گل های کاکتوس گل های گرمسیری هستند و نسبت به سایر گل‌ها به دمای هوای بیشتر نیازمند هستند و در دماهای هوایی گرم و خشک می‌توانند زنده بمانند.

روبینا گاردن

روبینا گاردن یکی از مراکز فروش اینترنتی در زمینه فروش انواع و اقسام گل‌ها میباشد که با هزینه مناسب و صرفه سعی در فروش گل های موردنیاز با سلیقه خاص شما دارد. شما می‌توانید هر نوع گلی را که می‌خواهید از این مرکز اینترنتی سفارش داده و در کمترین زمان ممکن گل مورد نظر خود را تحویل بگیرید.
در این مرکز انواع و اقسام گل‌های زینتی و غیر زینتی پیدا می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود گل مورد نظر خود را انتخاب نمایید و خریداری کرده و رایگان تحویل بگیرید. بنابراین اگر به دنبال خرید کاکتوس اچینو هستید میتوانید به این مرکز مراجعه نمایید.

گل‌های مناسب مراسم ترحیم

گل‌های مناسب مراسم ترحیم

گل‌ مراسم ترحیم

شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که به دنبال گلی مناسب برای استفاده از آن در مراسم ترحیم باشید اما به مشکل برخورده باشید. در این مقاله سعی داریم شما را با گل‌های مناسب مراسم ترحیم آشنا کنیم و نکاتی طلایی را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم.
هنگامی که فردی از دنیا می‌رفتند خانواده دوستان و آشنایان سعی دارند با بردن دسته گل ها ابراز هم‌دردی و هم احساسی را با صاحبان عزا نشان دهند.

اما این سوال مطرح می‌شود که چه گلی برای انجام این مأموریت بزرگ و احساس هم‌دردی مناسب است؟

گل لیلیوم

گل لیلیوم یکی از انواع گل های مناسب مراسم ترحیم است که به شما به آسانی و با قیمتی مناسب می‌توانید این قول‌ها را در کمترین زمان ممکن خریداری نمایید. این گل نماد معصومیت است و معمولاً در مراسم ترحیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گل می‌تواند نهایت ابراز هم‌دردی و هم احساسی را با صائب اعصاب بیان نمایند وی این پیام را برای صاحب عزا بفرستد که ما نیز در غم شما شریک و یاور هستیم.

گل گلایل

این گل یکی دیگر از گلهای مورد استفاده در مراسم ترحیم است که به دلیل داشتن شاخه‌های بلند و شاخه شاخه معمولاً در پشت سایر گل‌ها برای دسته گل مراسم عزا مورداستفاده قرار می‌گیرد و پیام هم‌دردی و هم احساسی را به صاحبان عزا ارسال می‌کند. همچنین این گل دارای هزینه مناسبی بوده و شما به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید این گل را تهیه فرمایید.
معمولاً در اکثر مراسم ترحیم از این نوع گل استفاده می شود.

گل داوودی

این گل که دارای رنگ سفید می باشد و معنای گسترده‌ای دارد یکی از گل‌های مناسب مراسم ترحیم است که معمولاً در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و معنی هم ترتیل را آواز می‌خواند درصورتی‌که در کشورهای آسیایی در هنگام دیدار از نوزاد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.  باید این نکته را نیز متذکر شویم که این گل نیز از قیمت مناسبی برخوردار است.

گل رز

گل رز که نشانگر عشق و علاقه است در مراسم ترحیم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از گل‌های مناسب مراسم ترحیم است که شما می‌توانید با قیمتی مناسب آن را تهیه و دریافت نمایید این گل که نشان دهنده هم دردی و هم احساسی می باشد در شرایط غم و اندوه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گل میخک

این نوع گل نیست یکی دیگر از نمونه گل‌های مراسم ترحیم می‌باشد که نشان‌دهنده نماد هم‌دردی و اشک می‌باشد و در اکثر مراسم ترحیم ها از این گل استفاده می شود. همچنین این گل نسبت به سایر گل‌ها از هزینه مناسب‌تری برخوردار بوده و در اکثر و گل‌فروشی‌ها یافت می‌شود و شما می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن این گل را خریداری نمایید.

فروشگاه اینترنتی روبینا گاردن

فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن یکی از مراکز موفق در زمینه فروش گل‌های مراسم ترحیم به‌صورت آنلاین است که شما براحتی می‌توانید گل‌های مناسب مراسم ترحیم را در کمترین زمان ممکن تهیه و دریافت نمایید. هزینه ارسال این گل‌ها رایگان است و بابت ارسال آن از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.


سایت: روبینیاگاردن

دسته‌گل

فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن

دسته‌گل


دسته گل یک مجموعه‌ای از گل‌ها می باشد که به طور زیبا و خلاقانه‌ در آن گل ها کنار هم چیده شده است . دسته‌گل ها در شرایط و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند برای مثال تزئین خانه ها و ساختمان‌ها یا آن ها را می توان در دست گرفت .

دسته گل‌ هایی که در دست گرفته می‌شوند به چند شکل و مدل شامل :

گل‌دسته ، دسته‌گل هلالی‌ شکل و آبشاری‌ شکل دسته بندی می‌شوند . دسته گلها در مراسم های مختلف مثل روزهای تولد ، مراسم خواستگاری ، مراسم سالگردها هدیه داده می‌ شوند . یکی از مهم ترین مراسم هایی که دسته گل در آن مورد استفاده است مراسم عروسی‌ می باشد که دسته‌ گل‌ها را در گلدان ها چیده می شوند . برای تزئین خانه به روش‌های سنتی یا مدرن نیز استفاده می شوند .

فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن


تاریخچه هدیه دادن گل :


یونانی‌ها نخستین اقوامی بودند که برای انواع گوناگون گل‌ها معانی مختلفی را در نظر گرفتند و در مناسبت های مختلف خصوصی و اجتماعی از آن به عنوان هدیه‌ استفاده می کرند برای بیان احساسات و عواطف خود استفاده کردند سپس رومی‌ها نیز از این سنت زیبا را دنبال نمودند و اینگونه شد که این سنت کهن توانست به فرهنگ اقوام و ملل مختلف دنیا راه پیدا کند .


تاریخچه دسته گل عروس


تاریخچه دسته گل عروس به یونان باستان باز می گردد . در آن زمان دسته گل عروس به شکل و شمایل امروزی نبود تنها گل ها و برگ هایی را با هم تزئین می کردند و آن را به دست عروس می دادند و آن را به لباسش آویز می کردند . مردم آن زمان بر این معتقد بود که چیدمان و ترکیب گل های متنوع عروس را از شیاطین دور می کند و فرشته ها را دور او جمع می کند . رسومات تا چند صده ادامه داشت اما رفته رفته و با گذشت زمان مزون هایی برای لباس عروسی و دسته گل به وجود آمدند .


عروسی هایی که در دوره سلطنت ملکه ویکتوریا برپا می شدند باعث شد این آداب و رسوم با اضافه کردن گل های زیبایی چون رز ، گیلاس و گلهایی که بوی شیرین دارند تحول عظیمی پیدا کند . در این زمان دسته گل عروس معنای دیگری پیدا کرد . قرار گرفتن آن در دست عروس کامیابی و خوش یمنی عروس در آینده را معنا می کرد و رسم این شد که دختران مجرد بخشی از دسته گل عروس را بردارند تا بخشی از اقبال عروسی به آن ها نیز برسد . در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا ، انتخاب دسته گل عروس به دستور و سلیقه خود بود . اما امروزه اغلب دسته گل عروس با توجه به سلیقه شخصی عروس انتخاب می شود .

نگهداری گیاهان آپارتمانی

1گیاه-فیکوس-روبینیا-گاردن

نگهداری گیاهان آپارتمانی


امروزه نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی یکی از دغدغه های مهم بسیاری از افرادی است که به نگهداری و مراقبت از گیاهان خانگی علاقمندند اما به دلیل مشغله های کاری و تنوع بسیار در گیاهان آپارتمانی نوع نگهداری درست از آنان را نمی دانند . روبینیا گاردن قصد دارد در این مقاله مطالب در مورد نگهداری گیاهان آپارتمانی را بطور خدمت شما ارائه دهد .


نور مناسب :

نور خورشید همواره در ساخت سبزینه ی گیاهان نقش مهمی دارد در نتیجه گیاهان به نور خورشید احتیاج فراوان دارند پس حتما باید گیاهان در مکانی باشند که نور کافی به آن ها برسد . لازم به ذکر است که همه گیاهان به نور یکسان احتیاج ندارند و بعضی گیاهان در برابر نور مستقیم خورشید دچار رنگ پریدگی ، زردی و خشکی می شوند . بنابراین نورباید به صورت غیر مستقیم به گیاه آپارتمانی بتابد .


آب دادن گیاهان آپارتمانی


آب دادن در فاصله های زمانی نا منظم و بسیار کوتاه سبب خشک شدن گیاه می شود زیرا گیاهان نیز مانند ما انسان ها و همه موجودات نیازمند مقدار معینی آب هستند . لازم به ذکر است در زیر گلدان ها باید یک یا چند سوراخ وجود داشته باشد این سوراخ ها سبب می شود جریان هوا و امکان تنفس ریشه ایجاد شود که آب بتواند از همه ی نقاط گلدان عبور کند و به تمام قسمت های ریشه نیز برسد .


آب دادن نامناسب و تشکیل نمک


اگر به اندازه کافی به گیاه آب داده نشود و یا مرطوب کردن خاک آن طوری که آب آنقدر زیاد باشد که از آن سراریز شود منجر به تشکیل شدن نمک هایی می شود که مانع رشد گیاه خواهد شد .

رسیدگی به خاک گلدان


یکی از عوامل مهم در نگهداری از گیاهان خانگی رسیدگی به خاک گلدان می باشد . خاکی بهتر است که با مقداری ماسه ترکیب شده باشد . نکته مهم درباره خاک این است که هرگز خاک گلدان نباید فشرده شود زیرا منافذ جزیی برای وجود جریان هوا و رسیدن اکسیژن به قسمت های مختلف خاک ضروری می باشد . نکته ای که باید به آن هر چند مدت یکبار توجه شود این است که پس از مدتی معین باید گلدان عوض شود ؛ این مدت بستگی به نوع گیاهان دارد ولی به طور کلی زمانی که ریشه ها به سوراخ های ته گلدان رسید ، باید گیاه به گلدان بزرگ تری منتقل شود .


رطوبت کم برای گیاه


در فصل هایی همچو زمستان که خانه گرم نگه داشته می شود ، رطوبت خانه نیز کاهش پیدا می کند و این کاهش رطوبت سبب قهوه ای شدن نوک برگ گیاهان می شود پس از گذشت شش یا هفت ماه به این دلیل که گلدان مواد مغذی اش را از دست داده است ، نیاز است که گلدان جدیدی تهیه شود و به دلیل رشد گیاه نیز در این مدت بهتر است گلدان جدیدی که تهیه می شود از گلدان قبلی بزرگتر باشد .


نفس گیاهان باید تازه شود


برای نگهداری گیاهان آپارتمانی پنجره ها را باز کنید زیرا گیاهان نیازمند تنفس و هوای تازه می باشند و باید همواره اجازه دهید اکسیژن تازه به فضای خانه برسد . اکسیژن کافی زمانی که به گیاهان آپارتمانی برسد موجب استحکام ساقه ی گیاه شده و رنگ برگ های آن را نیز شاداب می کند . برای رسیدن اکسیژن بهتر است که هنگام صبح پنجره را باز گذارید تا هوای تازه وارد خانه شود .


گل به گلدان محدود شود


رشد کردن بیشتر گیاه از اندازه گلدان خود موجب می شود که ریشه های گیاه داخل گلدان به دور خود پیچند و رشدشان محدود شود . گیاهانی که در گلدان های کوچکتر از اندازه مناسب خود هستند زودتر خشک می شوند پس باید در شرایط مناسب گلدان تعویض گردد و گلدانی که مناسب با اندازه گیاه است به کار رود .


بی توجهی به آفت گیاهان


شته ، تارتنچه ، خستر آردپوش از جمله آفاتی اند که سریع رشد کرده و می توانند که یک روزه همه گیاه را محاصره نمایند این آفات اگر به اندازه کافی مقاوم باشند گیاه دیگر ترمیم نمی شود.

منبع:سایت روبینیاگاردن