فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن

گروه مهندسی طراحان طبیعت گستر روبینیا گاردن با نام سایت اختصاصی www.robiniagarden.com که از سال 90 تاکنون در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز و روف گاردن، هم جهت با رشد و پیشرفت تکنولوژی و معماری روز دنیا مشغول به فعالیت هستیم.

فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن

گروه مهندسی طراحان طبیعت گستر روبینیا گاردن با نام سایت اختصاصی www.robiniagarden.com که از سال 90 تاکنون در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز و روف گاردن، هم جهت با رشد و پیشرفت تکنولوژی و معماری روز دنیا مشغول به فعالیت هستیم.

تاریخچه گیاهان زینتی

حدود ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد تمدن بین النهرین و مصر در زمینه ی کشاورزی و سیستم های آبیاری پیشرفت های چشم گیری داشتند .

آن ها گل ها را پرورش داده و از آنها عطر با ارزشی تهیه می کردند .

همین طور از یونانیان قدیم در طبقه بندی کردن گیاهان و علم گیاه شناسی آثار زیادی به صورت نوشته باقی مانده است .

امپراطوری روم نیز در ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا ۵۰۰ سال بعد حکم فرمایی داشت .

در این مدت توجه بسیار زیادی به کشاورزی داشته و از شیوه های پیوند و گلخانه اطلاع داشته است .

در این شهر کشت گیاهان زینتی رایج بوده و ثروتمندان آن زمان در اطراف شهر باغ هایی داشتند که دارای آب نما ، مجسمه و درختان تزیینی بوده .

در عصر اسلام و همراه سقوط دولت روم و با گسترش قلمرو اسلامی در مناطقی که آب و هوای مناسبی داشتند طبق دستور موکد اسلام برای کشاورزی و پاداش دو جهان همزمان با پیشرفت کشاورزی کشت ریاحین یا گل ها هم در میان مسلمانان شهرت جهانی پیدا کرد .

امروزه باغ های سمرقند و سند که از با صفا ترین مکان های گردشگری های جهان می باشد .

و شهر بخارا که توسط گلهایی که داشت دلکش ترین شهر نامیده شده بود .

قصر های خلیفه ها و امیران از اندلس تا چین با طراحی های ویژه توسط گل و گیاه بوجود آمد که به آنها باغ های اسلامی می گویند .


در قلمرو اسلامی از اندلس شام ایران هند و … کشورهای مسلمانان علاوه بر محصولات باغی درختان غیر مثمر زیبا و ایجاد نمودن فضای سبز در قصرها به ایجاد باغ های گیاه شناسی و گلکاری نیز پرداخته اند و اطلاعات زیادی در رابط با شیوه های قلمه زدن و پیوند زدن نیز داشته اند .

هم چنین مسلمانان کتاب های زیادی در زمینه کشاورزی و گیاه شناسی نوشته اند .

کتاب الروضه الازهر تالیف الفتح ابن خاقان ، کتاب الزهر و الروضه – جابربن حیان و دیگر … از جمله این کتابها می باشند .

تاریخچه گیاهان زینتی در ایران


حدود ۳۳۰۰ سال پیش از میلاد در شهر ری ، شهر دامغان و کاشان باغ های زیبایی وجود داشت که تقریبا همه گیاهان را به جز درخت زیتون را می پروراندند .

دوره ساسانیان در کنار محصولات باغی نرگس یاسمن ، لاله ، بنفشه همیشه بهار و … کشت شده است و ارزش زیادی نیز داشته اند .


در کتاب نجم الدوله با نام فلاحت زراعت مطالب مهمی در مورد گیاهان زینتی آورده شده . در عصر حاضر نیز اولین جنبشی در زمینه کشاورزی رخ داد توسط امیرکبیر بود که در قرن ۱۴ نخستین مدرسه کشاورزی به نام مدرسه فلاحت مظفری تاسیس گردید و سپس مدرسه های دیگر و دانشکده های کشاورزی و موسسات دولتی تشکیل تشکیل شد و به شکل امروزی تبدیل گردید .

کهن ترین گل خانه های جدید موجود در ایران حدودا ۸۵ سال قدمت دارند. اما از لحاظ اقتصادی متفاوت است .

کشور ما با داشتن گل خانه های خوب و قابل قبول در زمان خود وضعیتی مناسب داشته است آن هم در زمانی که بسیاری کشور ها اینگونه نبوده اند .

از گذشته های دور گلخانه دارها کار تکثیر و پرورش گل ها و گیاهان را اغلب برای سرگرمی انجام می دادند اما امروزه پرورش و تکثیر گیاهان زینتی پیشرفت چشمگیری داشته .

کشورهایی نظیر هلند و ایتالیا و آلمان در تولید و مصرف گل و گیاه به ترتیب سه کشور اول جهان می باشند .


منیع:سایت روبینیاگاردن

مراقبت از گیاهان آپارتمانی


از نظر بسیاری از افراد بهترین گیاهان و گلهای آپارتمانی ، گلهایی اند که به مراقبت کمتری نیاز دارند .

گیاهانی که به داخل ساختمان ها ، رنگ ، بافت و گرمایی را به خانه اضافه می کنند ؛ آن ها اجازه دسترسی داشتن به صورت سالانه به باغبانی را می دهند و همچنین ویژگی مهم گیاهان آپارتمانی این است که می توانند به بهبود کیفیت هوا کمک کنند .

رشد گیاهان آپارتمانی امر دشواری نیست ، اما باید به آن ها بسیار توجه شود تا رشد مناسبی داشته باشند .

گیاهانی که در گلخانه رشدشان را آغاز کرده و در شرایط ایده آل بوده برای انتقال آن ها به خانه مراقبت قابل توجهی لازم است .

از ویژگی بسیار خوب این گیاهان در محیط خانه این است که تاثیر بسیار زیادی در روحیه داشته و انرژی مثبتی وارد محیط می کند تا جایی که ناسا برای پاک سازی نمودن هوای داخل خانه پیشنهاد کرده است .

از دیگر ویژگی های آنها می توان کاهش استرس و تنش محیط کمک کرده و با تصفیه کردن و پاک سازی هوا از بروز انواع مشکلات تنفسی و همین طور عمومی بدن نیز جلوگیری می کنند و بر طبق تحقیقاتی نیز ثابت شده است که این گیاهان می توانند تا حدود ۹۰ درصد آلاینده ها و مواد شیمیایی را جذب خود کنند .

مهم ترین اجزای مراقبت از گیاهان آپارتمانی


مهم ترین اجزای مراقبت از گیاهان در فضای داخلی خانه آبیاری و روشنایی و نوردهی مناسب می باشد ، رطوبت و دما نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند .

نکته مهم در رابط با مراقبت از این گیاهان این است که باید سعی کنید از آب و هوایی که گیاه از آن می آید و می بایست تا جایی که می توانید تقلید و شبیه سازی کنید .

گیاهان گرمسیری


این گیاهان در محیط هایی گرم و مرطوبند رشد می کنند .

گیاهانی همانند کاکتوس و همین طور گیاهان آبدار در آب و هوای گرم و خشک رشد بهتری دارند .

نکته مهم این است که خانه شما قابلیت این را ندارد که همه چیز را برای همه گیاهان تامین نماید ، به همین علت شما باید نوع مناسبی از گیاهانی را برای خانه خود انتخاب نمایید که محیط مناسبی را برایش فراهم سازید .

تجهیزات ساده و مناسب برای رشد گیاهان آپارتمانی
  • گلدان
  • خاک
  • کودهای شیمیایی
  • چراغ های بزرگ برای یافتن انرژی سبز خورشید در خانه.
  • منبع:سایت روبینیاگاردن