فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن

گروه مهندسی طراحان طبیعت گستر روبینیا گاردن با نام سایت اختصاصی www.robiniagarden.com که از سال 90 تاکنون در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز و روف گاردن، هم جهت با رشد و پیشرفت تکنولوژی و معماری روز دنیا مشغول به فعالیت هستیم.

فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن

گروه مهندسی طراحان طبیعت گستر روبینیا گاردن با نام سایت اختصاصی www.robiniagarden.com که از سال 90 تاکنون در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز و روف گاردن، هم جهت با رشد و پیشرفت تکنولوژی و معماری روز دنیا مشغول به فعالیت هستیم.

آشنایی با روش های مراقبت از گل یاس

مراقبت از گل یاس

گل یاس یک گل زینتی و معطر است، که ارتفاع آن به سه تا ۶ متر نیز می رسد. از تیره زیتونیان می‌باشد. گل یاس دارای گونه‌های مختلفی است. خواستگاه گل یاس آسیا و ایران می‌باشد. دارای گلهایی به رنگ نارنجی، صورتی، بنفش، سفید، زرد و … می‌باشد. گل یاس یا گل یاسمن که نام علمی آن است، نام گلی است زیبا و خوشبو که در رنگ‌های مختلف زرد، سفید و کبود و قرمز می باشد. در ادامه به روش های مراقبت از گل یاس خواهیم پرداخت.

گل یاس نام سرده ای از تیره زیتونیان می‌باشد. گل یاس مخفف و کوچک‌شده گل یاسمن می‌باشد. گل یاس (یاسمن) نام درختچه‌ای است زیبا و زینتی، که از آن گل‌ هایی به رنگهای مختلف به وجود می آید. گل یاس در گونه های مختلف برافراشته و بالارونده می‌ باشند.

ارتفاع این درختچه به حدود ۲ الی ۳ و حتی در برخی مواقع به ۴ متر نیز می رسد. برگهای این درختچه به شکل قلب و دارای گل‌هایی به شکل یک جام چهار قسمتی به شکل صلیب می باشد. برخی بر این باور هستند که اصل این گیاه ایران است و از ایران به سایر نقاط انتقال داده شده است.

مراقبت از گل یاس

روش های مراقبت از گل یاس

نور:

گل یاس گلی است که به آفتاب زیاد احتیاج دارد. بنابران برای مراقبت از گل یاس گلدان خود را در پرنورترین محل آپارتمان قرار دهید. بالکن شمالی آپارتمان بهترین مکان برای نگهداری گلدان یاس است. جالب است بدانید نور مستقیم خورشید باعث سوختن برگ‌ها و نور کم محیط منزل، باعث دراز و علفی شدن بوته یاس و عدم گلدهی می‌شود.

آبیاری:

دفعات آبیاری گل یاس بسته به درجه حرارت محیط فرق می‌کند. در صورت بالا بودن دما، روزانه گیاه را آبیاری کنید.

خاک:

مخلوط خاکبرگ، ماسه و خاک معمولی باغچه برای کاشت و تکثیر گل یاس مناسب است. همچنین می‌توانید، از ماسه بادی رودخانه‌ای و پرلیت استفاده کنید.

دما:

گل یاس به دمای بالا مقاوم است؛ با این وجود برای گلدهی، نیاز به هوای خنک دارد. هرچه دمای محیط خنک‌تر باشد، طول عمر گل‌ها بیشتر خواهد بود.

کوددهی:

کوددهی منظم این گل (هر دو هفته یکبار) به ویژه در طول فصل گلدهی، باعث رشد بهتر و پرگل‌تر شدن گیاه می‌شود و برای مراقبت از گل یاس بسیار مهم است. به این منظور از کود‌های کامل نیتروژن، فسفر و پتاس موجود در بازار استفاده کنید و آن را همراه با آب آبیاری در اختیار گیاه قرار دهید. به این منظور می‌توانید نصف قاشق چایخوری از این کود را با چهار لیتر آب حل کرده و با آبپاش روی گل برگ‌ها بپاشید و باقیمانده را در گلدان بریزید.

گل یاس در طب سنتی و صنعت عطرسازی کاربرد‌های فراوانی دارد و امروزه از آن در رایحه درمانی استفاده می‌شود. شما می‌توانید با کاشت و نگهداری یاس در خانه، از رایحه مفید و آرامبخش آن استفاده کنید و باعث تغییر خلق و خو و ایجاد شادی در محیط منزل شوید.

مراقبت از گل یاس

برای تکثیر گل یاس چه کاری میتوان کرد؟

یکی از روش های تکثیر گل یاس خواباندن شاخه آن است.شاخه های یک یا دوساله که بسیار قوی هستند و در پایین ترین بخش قرار دارند را انتخاب می کنید که حتما باید به این نکته توجه کنید که شاخه انتخاب شده حتما باید دو یا سه جوانه داشته باشند و گلدان را باید با ماسه نرم پرکنید و قسمت میانی شاخه را در داخل گلدان بکارید.

پیشنهاد می شود قبلا از قرار دادن ساقه در ماسه قسمتی از آن را خراش دهید و بعد داخل ماسه بکارید و بعد از انجام این مراحل باید روش های مراقبت از گل یاس را رعایت کنید.

قلمه زدن

روش دیگر قلمه زدن است که یکی از ساده ترین روش های تکثیر گل یاس است. بهترین زمان برای قلمه زدن گل یاس اواخر تابستان است به این ترتیب که تعدادی از شاخه‌های ضخیم گیاه را انتخاب کنید و هر شاخه را توسط قیچی باغبانی یا چاقوی تیز به چند قطعه با طول ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر برش دهید.

توجه داشته باشید، انتهای برش‌ها حتما به صورت اریب باشد. همچنین لازم است هر قلمه‌ی یاس دارای سه تا چهار بند (جوانه) و یک تا دو برگ باشد. در صورتی که تعداد برگ‌ها بیشتر است، برگ‌های اضافی را جدا کنید تا انرژی گیاه صرف ریشه‌زایی شود. برای کیفیت بهتر می‌توانید انتهای قلمه‌ها را با هورمون ریشه زایی آغشته کنید. قلمه ها را داخل گلدانی حاوی ماسه نرم و مرطوب بکارید. لازم است یک سوم از قلمه یاس را داخل خاک فرو کنید. گلدان‌های حاوی قلمه را در محیط سایه با نور غیر مستقیم، دما و رطوبت مناسب قرار دهید و همه روزه به آن‌ها آب بدهید. دو ماه طول می‌کشد تا قلمه‌ها ریشه‌دار شوند، بعد از این مدت می‌توانید آن‌ها را به گلدان اصلی منتقل نمایید و و روش های مراقبت از گل یاس را رعایت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با روبینیا گاردن در ارتباط باشید.

منبع:سایت روبینیاگاردن

نکاتی راجع به کاشت درخت

کاشت درخت

کاشت درخت

کاشت درخت همانند یک سرمایه است اما کاشت درخت باید به درستی صورت گیرد و نسبت به نگهداری و کاشت و مراقبت از درخت باید بسیار کوشا باشید کاملا کاشت درخت مانند یک سرمایه بلند مدت است.

کاشت درخت

بهترین زمان برای کاشت درخت

بهترین زمان برای کاشت درخت هنگام فصل خواب درخت می‌باشد یعنی یا در پاییز پس از برگ ریزان و یا اوایل بهار پیش از شکوفه دادن درختان. در این زمان آب و هوا خنک است و باعث می‌شود تا ریشه درخت پیش از باران‌های بهاری و هوای گرم تابستان در مکان جدید تثبیت شده و رشد حداکثری آن تحریک شود. درختان داخل گلدان یا با ریشه گونی پیچی و بسته بندی شده همراه با خاک را می‌توان در طول سال کاشت؛ البته در صورتیکه به خوبی از آنها مراقبت شود. در آب و هوای استوایی که درختان در طول سال رشد می‌کنند، هر زمانی برای کاشت درخت مناسب است.

درختانی که قابلیت انتقال دارند، هنگام کاشت مقدار قابل توجهی از ریشه‌ی خود را از دست می‌دهند. در نتیجه، درخت پس از کاشت دچار شوک انتقال می‌شود. این شوک در واقع به دوره‌ی زمانی گفته می‌شود که رشد کند گیاه پس از انتقال می‌باشد. آماده سازی محل انتقال و انجام مراحل انتقال با احتیاط کامل از صدمه‌های وارده به ریشه جلوگیری کرده و مراقبت مناسب از آن باعث کاهش شوک انتقال و بهبود سریع‌تر آن می‌شود.

طریقه ی تثبیت درخت

۹ مرحله‌ی ساده زیر را بدقت دنبال کنید تا درخت در جای جدید خود هر چه سریع‌تر تثبیت گردد.

نحوه تثبیت درخت

قبل از کاشت چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

طوقه درخت را شناسایی کنید:

طوقه درخت محل تلاقی ریشه و ساقه آن است. قسمتی از این نقطه پس از کاشت قابل رویت است. چنانچه طوقه را نمی‌توانید ببینید پیش از کاشت درخت مقداری از خاک روی توپی ریشه را بردارید.

یک گودال کم عمق و پهن بکنید:

گودال باید ۲ تا ۳ برابر عریضتر از توپی ریشه باشد، اما فقط بقدر توپی ریشه عمیق باشد. کندن یک گودال پهن خاک اطراف را بر می‌دارد و فضای بیشتری برای ریشه دواندن درخت ایجاد می‌کند.گونی یا نایلون اطراف ریشه را جدا سازید

درخت را در عمق مناسب قرار دهید:

عمق مناسبی برای ریشه در نظر بگیرید. بیشتر ریشه‌ ۳۰ سانتی متر بالای خاک قرار می‌گیرد. اگر درخت را خیلی عمیق بکاریم، ریشه‌ی جدید نمی‌تواند بخوبی رشد کند و دچار کمبود اکسیژن خواهد شد. در خاکهای کم آب و خشک، درختان را باید ۵ تا ۷.۵ سانتی متر بالاتر از سطح معمول کاشت. وقتی درخت را در گودال قرار می‌دهیم، آنرا از توده‌ی ریشه بلند کنید نه از ساقه.

درخت را در گودال صاف و قائم قرار دهید:

پیش از اینکه گودال را پر کردید، از کسی بخواهید تا درخت را از زوایای مختلف ببیند تا مطمئن شوید که درخت را صاف کاشته‌اید. پس از آنکه درخت را کاشتید، حرکت دادن آن خیلی سخت خواهد بود.

گودال را به تدریج ولی محکم پر کنید:

خاک اطراف پایین توده‌ی ریشه را پر و محکم کنید. اگر توده‌ی ریشه را محکم بسته‌اید، بدقت هر نوع نخ و یا پلاستیک یا سیم را از آن جدا سازید تا ریشه براحتی و بدون هیچ مانعی رشد کند. باقی مانده فضای چاله را پر کنید، خاک را محکم بکوبید تا هوای اضافی خارج شود که ممکن است ریشه را خشک کنند. پس از آن با آبیاری درخت فضاهای حاوی هوای اضافی را از بین ببرید. در هنگام درخت به پای درخت کود ندهید.

کاشت درخت

پای درخت را مالچ پاشی کنید:

مالچ نوعی ماده‌ی آلی است که در پایین درخت پاشیده می‌شود تا رطوبت را حفظ کرده و از سرد و گرم شدن شدید خاک جلوگیری کند و جلوی رشد علف هرز را بگیرد. مالچ‌های رایج در بازار، خرده برگ، پیت ماس و غیره هستند. ۵ تا ۱۰ سانتی متر برای مالچ پاشی کافی است. مالچ پاشی بیش از ۱۰ سانتی‌متر باعث کمبود اکسیژن و رطوبت کافی می‌شود. انباشته کردن مالچ در کنار ساقه‌ی درخت باعث پوسیدگی ساقه‌ی درخت می‌شود. یک قسمت ۲.۵ تا ۵ سانتی متری اطراف پایین درخت را مالچ نپاشید تا رطوبت تنه‌ی درخت را بکاهد و از پوسیدگی آن جلوگیری کند

.مراقبت‌های اضافی برای درخت انجام دهید:

خاک را مرطوب نگهدارید اما خیلی به آن آب ندهید. درخت را حداقل هفته‌ای یکبار آب دهید و در روزهای گرم و بادی آنرا بیشتر آب دهید. وقتی خاک زیر مالچ خشک است وقت آبیاری است. این کار را تا اواسط پاییز ادامه دهید و سپس کمتر آب دهید چون در دمای پایین به آبیاری کمتری نیاز است.

منبع:سایت روبینیاگاردن

شیوه خرید اینترنتی باکس گل

خرید اینترنتی باکس گل

همیشه هدیه دادن گل به افرادی که دوستشان دارید هدیه خاص و زیبایی است و گل از آن دسته هدیه هایی است که همه افراد از آن خوششان می آید و امروزه باکس گل های متنوع و زیبایی وجود دارد که انتخاب را برای هر نوع سلیقه و سنی راحت می کند. شما مشتریان عزیز می توانید برای خرید اینترنتی باکس گل از طریق سایت اقدام کنید.

خرید اینترنتی باکس گل

خرید باکس گل رز

باکس گل رز پرطرفدارترین جعبه گل رز در دنیا میباشد. این باکس گل همواره طرفداران خاص خودش را دارد.باکس گل کلاسیک با دیزاین اختصاصی و لوکس در مدل های متنوعی ارائه میشود. گل فروشی آنلاین روبینیا گاردن به عنوان بزرگترین ارائه دهنده جعبه گل در شرق تهران و پیروزی.یکی از ساده ترین راه های خریدباکس گل ، خرید خرید اینترنتی باکس گل است.

اطمینان از تازگی ، زیبایی ، کیفیت ، دوام و ماندگاری باکس گل رز مهمترین دلیل استقبال مشتریان از فروشگاه اینترنتی روبینیاگاردن و خرید اینترنتی باکس گل میباشد.طراحی مدل های جدید و خاص و لوکس به وسیله گروه روبینیا گاردن دیگر مزیت سفارش آنلاین گل از میباشد.

یک بار خرید اینترنتی باکس گل از تجربه ای متفاوت از زیبایی و ماندگاری گل های رز را برای شما همراه خواهد داشت.گل فروشی روبینیا بزرگترین ارائه دهنده سرویس ارسال جعبه گل و باکس گل در شرق تهران و پیروزی.سفارش باکس گل به مناسبت‌های مختلف( خرید باکس گل )

خرید باکس گل رز

بهترین هدیه

باکس‌های گل هدیه ای عالی برای هر مناسبتی هستند.

اگر به دنبال یک خرید اینترنتی باکس گل لاکچری برای سالگرد ازدواجتان هستید و یا می‌خواهید از زحمات کسی قدر دانی نمایید و یا حتی در پی یک هدیه متناسب برای مراسم خواستگاری هستید، این باکس‌ها می‌تواند خواسته‌ی شما را برآورده بکند و طرف مقابل را شاد بکند.

از آنجایی که هر گل معنای خاص خودش را دارد تلاش ما این بوده تا با استفاده از گل‌های مختلف بتوانیم پیام شما را به برترین نحو ممکن از این جعبه‌های پر از گل استفاده نمایید.

اگر به دنبال سفارش جعبه گل رز عاشقانه هستید می‌توانید از جعبه گلی که با گل‌های رز دیزاین شده استفاده نمایید.

سفارش آنلاین

تیم روبینیا گاردن برای راحتی در انتخاب و سفارش شما در مشتریان عزیز در باکس گل، امکان خرید اینترنتی باکس گل را به وجود آورده است.

خرید اینترنتی باکس گل

باکس گل‌های خاص

ما برای رضایت خاطر شما تلاش کرده‌ایم که باکس‌های گل را از میان باکس‌هایی با متریال با‌کیفیت انتخاب و تازه ترین گلها را که ماندگاری بالایی دارنددر آنان دیزاین کنیم.

خرید باکس گل خالی یا به همراه هدیه دیگر؟

اگر فقط ‌می‌خواهید به خرید اینترنتی باکس گل اقدام کنید، بهتر میباشد باکس گلی با گل‌‌های شیک و خاص هدیه دهید؛ولی اگر ‌می‌خواهید همراه با جعبه گل، هدیه‌‌های دیگری همچون عطر، حلقه ازدواج و… دهید، می‌توانید باکس گلی با هزینه کمتر برگزینید و هدیه خود را درون آن قرار بدهید.

البته به فرد مقابل بگویید که هدیه دیگری درون جعبه گل قرار دارد و با اینکار، زیبایی و هیجان کادوی خود را چندین برابر نمایید.

خرید باکس گل خالی

مزایای استفاده از باکس گل :

یکی از مزایای استفاده از آن این است که این محصول های قشنگ در ابعاد و اشکال مختلف موجود هستند و حتی میتوان باکس هایی به شکل حروف تولید نمود و گل ها را در جعبه قرار داد و این هدیه قشنگ را به کسی که ابتدا نام او با این حرف آغاز میشود هدیه نمود.اصلی ترین مزیت این محصول ، سهولت در چیدمان گل در آن میباشد.

معمولاً در جعبه هایی که برای اینکار ساخته میشوند سوراخ هایی جانمایی شده و برای هر گل تعبیه میشود و اینکار چیدمان گل ها را و با آراستگی کنار هم آسان کرده است و این نظم و یکدست بودن گل ها کنار هم جلوه و زیبایی و جذابیتی زیاد به آن هدیه می بخشد.

برای دریافت اطلاعات لازم برای خرید اینترنتی باکس گل به روبینیا گاردن مراجعه کنید.

منبع:سایت روبینیاگاردن

نکاتی در رابطه با شرایط نگهداری آدنیوم

شرایط نگهداری آدنیوم

آدنیوم چیست؟

آدنیوم یک گیاه گوشتی و دارای ساقه گوشتی است که در رشد گیاهان و در فصل های خاص به وجود می اید.آدنیوم به دلیل شکل زیبا و گل های زیبا و فوق العاده ای که دارد دارای طرفداران زیادی است.اما نکته مهمی که همه باید بدانند این است که از خودش شیره بسیار سمی ای تولید می کند که بسیار خطرناک است.اگر بخواهید گیاه آدنیوم را تغییر داده هرس کنید یا هرچیزی حتما باید دستکش دستتان کنید.این گیاه برای علاقه مندان به رشد گیاه بسیار مناسب است و به دلیل برگ های چرمی و پهنی که دارد زیبایی بیسیاری دارد و به دلیل و تنه آن هم بسیار زیبا و عجیب و فوق العاده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط نگهداری آدنیوم به ادامه مطالب توجه کنید.

آدنیوم

شرایط نگهداری آدنیوم به چه صورت است؟

این گیاه چه مقدار آب نیاز دارد؟


این گیاه شباهت بسیار زیادی به کاکتوس دارد به این دلیل که آب را درون بافت های خود نگه میدارد یعنی میزان نیاز این گیاه به آب مانند کاکتوس ها است. این مورد درست است که آب دادن زیاد به گیاه باعث می شود گیاه پوسیده شود اما آب ندادن به گیاه هم باعث می شود که گیاه گل ندهد و تنه هم خشک می شود و برگ های آدنیوم هم میریزد.

گیاه آدنیوم به یکی دیگر از چیزهایی که برای نگهداری نیاز دارد این است که به غبارپاشی نیاز دارد غبارپاشی برای برگ های این گیاه است و نباید روی ساق و تنه آن بریزد.برای خیلی ها سوال است که در فصل تابستان چگونه باید به این گیاه آب داد مرحله اول این است که آب دهی خاک گیاه را چک کنید.

بعد هر روز آب مورد نیاز به گیاه را برسونید.اگر بخواهید گیاهتان گل بدهد حتما باید به گیاهتان نور آفتاب برسونید.آپارتمان های کم نور و بدون نور آفتاب باعث می شود که ساقه گیاه بلند و علفی رشد کند . گیاهتان گل ندهد.ااگر تاکیید می شود که به گیاهتان نور برسونید منظور نور آفتاب مانند نور آفتاب زمستان است نه نور آفتاب قدرتمند.

شما حتما باید در فصل تابستان گیاه آدنیوم را با فاصله از پنجره بذارید به طوری که یک ساعت دو ساعت نور آفتاب به گیاه برسه و در ادامه ی روز هم نور غیر مستقیم رو داشته باشه. که در واقع به این شرایط مکانی، سایه آفتاب میگن. این شرایط بهترین موقعیت برای آدنیوم در فصل تابستان هست. یادتون باشه این گیاه هرچقدر بزرگتر باشه، نیاز نوری بیشتری خواهد داشت. در ضمن با قرار دادن آدنیوم پشت پنجره گیاه به مرورزمان به سمت آفتاب متمایل میشه. پس شما برای جلوگیری از کج شدن گیاه هر هفته گیاه رو ۴۵ درجه بچرخونید.

شرایط نگهداری آدنیوم

خاک آدنیوم

خاک:

خاک مورد نیاز آدنیوم خاکی سبک با زهکش مناسب هست. اگه علاقه به تهیه خاک برای آدنیوم خود دارید، میتوانید این خاک را از مخلوطی از پرلایت و شن و قلوه سنگهای ریز انتخاب کنید. برای کاشت این گیاه از گلدان سرامیکی استفاده کنید. برای کوددهی این گیاه هم از کود کامل فسفات البته با نصف غلظت ممکن و بصورت ماهانه استفاده کنید.

دما:

آدنیوم ها دمای بین ۶ تا ۵۰ درجه را به خوبی تحمل می‌کنند. گونه‌هایی که گل آنها قرمز است به دمای بالا مقاومت بیشتری دارند. دمای زیر ۶ درجه سانتی‌گراد می‌تواند آسیب جدی به گیاه بزند

خاک آدنیوم

.تغذیه:

در فصل رشد آدنیوم ها که معمولاً بهار و تابستان می‌باشد می‌توان از کودهای کامل استفاده کرد. کودهای حاوی پتاس برای این گیاه مناسب می‌باشد. برای خرید کود مخصوص آدنیوم اینجا کلیک کنید.

هرس آدنیوم:

هرس کردن آدنیوم یا به اصطلاح سر برداری مزایای زیادی دارد. هرس باعث می‌شود گیاه تنه قطورتری داشته باشد. همچنین برای گلدهی آدنیوم ها بهتر است هر سال یا هر دو سال گیاه هرس شود و ساقه‌های ضعیف و بلند حذف شود.