فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن

گروه مهندسی طراحان طبیعت گستر روبینیا گاردن با نام سایت اختصاصی www.robiniagarden.com که از سال 90 تاکنون در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز و روف گاردن، هم جهت با رشد و پیشرفت تکنولوژی و معماری روز دنیا مشغول به فعالیت هستیم.

فروشگاه اینترنتی روبینیا گاردن

گروه مهندسی طراحان طبیعت گستر روبینیا گاردن با نام سایت اختصاصی www.robiniagarden.com که از سال 90 تاکنون در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز و روف گاردن، هم جهت با رشد و پیشرفت تکنولوژی و معماری روز دنیا مشغول به فعالیت هستیم.

نکاتی در رابطه با شرایط نگهداری آدنیوم

شرایط نگهداری آدنیوم

آدنیوم چیست؟

آدنیوم یک گیاه گوشتی و دارای ساقه گوشتی است که در رشد گیاهان و در فصل های خاص به وجود می اید.آدنیوم به دلیل شکل زیبا و گل های زیبا و فوق العاده ای که دارد دارای طرفداران زیادی است.اما نکته مهمی که همه باید بدانند این است که از خودش شیره بسیار سمی ای تولید می کند که بسیار خطرناک است.اگر بخواهید گیاه آدنیوم را تغییر داده هرس کنید یا هرچیزی حتما باید دستکش دستتان کنید.این گیاه برای علاقه مندان به رشد گیاه بسیار مناسب است و به دلیل برگ های چرمی و پهنی که دارد زیبایی بیسیاری دارد و به دلیل و تنه آن هم بسیار زیبا و عجیب و فوق العاده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط نگهداری آدنیوم به ادامه مطالب توجه کنید.

آدنیوم

شرایط نگهداری آدنیوم به چه صورت است؟

این گیاه چه مقدار آب نیاز دارد؟


این گیاه شباهت بسیار زیادی به کاکتوس دارد به این دلیل که آب را درون بافت های خود نگه میدارد یعنی میزان نیاز این گیاه به آب مانند کاکتوس ها است. این مورد درست است که آب دادن زیاد به گیاه باعث می شود گیاه پوسیده شود اما آب ندادن به گیاه هم باعث می شود که گیاه گل ندهد و تنه هم خشک می شود و برگ های آدنیوم هم میریزد.

گیاه آدنیوم به یکی دیگر از چیزهایی که برای نگهداری نیاز دارد این است که به غبارپاشی نیاز دارد غبارپاشی برای برگ های این گیاه است و نباید روی ساق و تنه آن بریزد.برای خیلی ها سوال است که در فصل تابستان چگونه باید به این گیاه آب داد مرحله اول این است که آب دهی خاک گیاه را چک کنید.

بعد هر روز آب مورد نیاز به گیاه را برسونید.اگر بخواهید گیاهتان گل بدهد حتما باید به گیاهتان نور آفتاب برسونید.آپارتمان های کم نور و بدون نور آفتاب باعث می شود که ساقه گیاه بلند و علفی رشد کند . گیاهتان گل ندهد.ااگر تاکیید می شود که به گیاهتان نور برسونید منظور نور آفتاب مانند نور آفتاب زمستان است نه نور آفتاب قدرتمند.

شما حتما باید در فصل تابستان گیاه آدنیوم را با فاصله از پنجره بذارید به طوری که یک ساعت دو ساعت نور آفتاب به گیاه برسه و در ادامه ی روز هم نور غیر مستقیم رو داشته باشه. که در واقع به این شرایط مکانی، سایه آفتاب میگن. این شرایط بهترین موقعیت برای آدنیوم در فصل تابستان هست. یادتون باشه این گیاه هرچقدر بزرگتر باشه، نیاز نوری بیشتری خواهد داشت. در ضمن با قرار دادن آدنیوم پشت پنجره گیاه به مرورزمان به سمت آفتاب متمایل میشه. پس شما برای جلوگیری از کج شدن گیاه هر هفته گیاه رو ۴۵ درجه بچرخونید.

شرایط نگهداری آدنیوم

خاک آدنیوم

خاک:

خاک مورد نیاز آدنیوم خاکی سبک با زهکش مناسب هست. اگه علاقه به تهیه خاک برای آدنیوم خود دارید، میتوانید این خاک را از مخلوطی از پرلایت و شن و قلوه سنگهای ریز انتخاب کنید. برای کاشت این گیاه از گلدان سرامیکی استفاده کنید. برای کوددهی این گیاه هم از کود کامل فسفات البته با نصف غلظت ممکن و بصورت ماهانه استفاده کنید.

دما:

آدنیوم ها دمای بین ۶ تا ۵۰ درجه را به خوبی تحمل می‌کنند. گونه‌هایی که گل آنها قرمز است به دمای بالا مقاومت بیشتری دارند. دمای زیر ۶ درجه سانتی‌گراد می‌تواند آسیب جدی به گیاه بزند

خاک آدنیوم

.تغذیه:

در فصل رشد آدنیوم ها که معمولاً بهار و تابستان می‌باشد می‌توان از کودهای کامل استفاده کرد. کودهای حاوی پتاس برای این گیاه مناسب می‌باشد. برای خرید کود مخصوص آدنیوم اینجا کلیک کنید.

هرس آدنیوم:

هرس کردن آدنیوم یا به اصطلاح سر برداری مزایای زیادی دارد. هرس باعث می‌شود گیاه تنه قطورتری داشته باشد. همچنین برای گلدهی آدنیوم ها بهتر است هر سال یا هر دو سال گیاه هرس شود و ساقه‌های ضعیف و بلند حذف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد